برش لیزری پلکسی

برش لیزری پلکسی

برش لیزری پلکسی با قیمت مناسب و در سریع ترین زمان در مجموعه سی بن انجام میشود . برای انجام کارهای برش پلکسی نیازی به خرید پلکسی از بیرون وجود ندارد . مجموعه سی بن انواع مختلف پلکسی با ضخامتهای مختلف را موجود دارد و چنانچه مورد خاصی مد نظر شما باشد که موجود نداشته باشیم میتوانیم به راحتی برایتان تهیه نماییم . باید در نظر داشته باشید که هر نوع پلکسی برای برش با لیزر مناسب نیست و برخی از آنها هنگام برش با لیزر آب میشوند و لبه های آنها برمیگردد .

در نتیجه پیشنهاد میکنیم از پلکسی های موجود در مجموعه ما استفاده کنید که هم کیفیت بسیار بالایی دارند و هم اینکه تمامی تستهای لازم بر روی آنها انجام شده و بدون مشکل میباشند .پلکسی ها ضخامتها و رنگهای متنوعی دارند . بسته به اینکه شما برای چه منظوری از آنها استفاده میکنید سلیقه ها متفاوت میباشد .

برای اینکه بدانید چه نوع پلکسی برای برش لیزر مناسب میباشد در ابتدا باید دانشی کلی در مورد پلکسی داشته باشید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید . در ادامه توضیحی درباره این محصول بیان میکنیم .

پلکسی چیست ؟

پلکسی یا به عبارت دقیقتر پلکسی گلاس ( Plexiglass ) کلمه لاتین میباشد که از ترکیب دو کلمه Plexi به معنای پلاستیک ( ترکیبات کربن ) و Glass به معنای شیشه به وجود آمده است . این کلمه در اصل برای پلکسی های شیشه ای به وجود آمد . چرا که انسانها به دنبال جایگزینی برای شیشه با محصولی ایمن تر ، سبک تر و مقاوم تر بودند. هر چند که به دلیل قیمت بالا نتوانست جایگزین مناسبی برای شیشه باشد ولی موارد مصرف جدیدی پیدا کرد . ولی کلمه پلکسی گلاس در ایران به اختصار پلکسی جا افتاده است به طوری که به تمامی انواع رنگی هم پلکسی گفته میشود .

این در حالی است که کلمه اصلی این محصول در زبان انگلیسی : اکرلیک Acrylic میباشد . هرچند که برخی ها در ایران به آن طلق هم میگویند.
پلکسی ، پلکسی گلاس ، ‌اکرلیک ، پلی اکرلیک و به عبارت عامیانه طلق در ۲ نوع شیشه ای و رنگی تولید میشود . نوع شیشه ای آن هم در چند نوع : کاملا شفاف ، نیمه مات ، شیشه ای رنگی ، مات و مشجر تولید میشود . هر دو نوع رنگی و شیشه ای در ضخامتهای مختلف از یک میل تا بیست میل موجود میباشد .

پلکسی هایی که با جیوه ترکیب شدند و خاصیت آیینه ای پیدا کردند نیز از انواع دیگر این محصول میباشد . به این ترکیب جدید مولتی استایل نیز گفته میشود . این محصول در دو نوع نقره ای و طلایی موجود میباشد.
در بازار ایران به طور عمده سه نوع از تولیدات کشورهای مختلف وجود دارد که شامل کشور ایران ، چین و تایوان میباشد . البته سایر کشورها هم در این زمینه تولید دارند ولی محصولات این سه کشور به صورت عمده در ایران وجود دارد.

پلکسی مناسب برای برش لیزری

پلکسی هایی که برای برش لیزر میتوان از آنها استفاده کرد به شرح زیر میباشند :
۱- پلکسی شفاف : یکی از پرمصرف ترین پلکسی ها برای برش با لیزر پلکسی شفاف یا شیشه ای میباشد . برای ماکت سازی معمولا از پلکسی ۳ میل استفاده میکنند . باید در نظر داشته باشید که پلکسی خوب علاوه بر برش بدون لبه توانایی خم کردن خوبی هم دارد . همچنین میزان شفافیت پلکسی خوب با نامرغوب متفاوت است و پلکسی های نامرغوب معمولا بعد از گذشت چند ماه کدر و زرد میشوند.

۲- پلکسی رنگی : پلکسی رنگ هم در ضخامتهای مختلف از یک تا بیست میل موجود میباشد . این پلکسی هم برای برش لیزری بسیار مناسب میباشد . در نظر داشته باشید که نوعی از پلکسی های رنگی به صورت شیشه ای هم موجود میباشد. پلکسی های رنگی هم در دو نوع مات و براق وجود دارند . پلکسی آیینه ای و نقره ای : که به این نوع پلکسی مولتی استایل گفته میشود . در نظر داشته باشید که برش مولتی استایل با لیزر تا حدودی باعث آب شدن لبه های آن میشود ( البته بسیار کم ) .

کاربرد برش لیزری پلکسی و طلق

پلکسی و طلق برش خورده با لیزر کاربردهای بسیار متنوعی دارند . از ساخت ماکت و استند گرفته تا ساخت تابلو و لوح تقدیر و …
عمده ترین و بیشترین مصرف برش لیزری پلکسی عبارتند از :

۱- برش لیزری و حک پلکسی برای ساخت لوح تقدیر که البته میتواند همراه با نور ال ای دی باشد .
۲- برش لیزری حروف برای نام اشخاص ، شرکت ها ، گالری ها ، ادارات و ….
۳- برش و حک لیزری آرم ، لوگو ، نشان و … بر روی پلکسی .
۴ – حکاکی و برش لیزری چهره بر روی پلکسی .
۵ – ساخت ماکت های مهندسی ، ساختمانی ، صنعتی ، تبلیغاتی و ….
۶ –  برش لیزری پلکسی و ساخت استندهای فروشگاهی ، آرایشی و بهداشتی ، مواد غذایی و …. جهت قرار دادن محصولات داخل آن با امکان چاپ و نصب استیکر بر روی بدنه آنها .
۷- ساخت تابلو راهنمای داخل ساختمان ، تابلو طبقات ، تابلوهای ال ای دی و …

۸ – حکاکی لیزری برای گیفت ، هدایای تبلیغاتی و …
۹ – حکاکی و برش کارت ویزیت ، کارت عروسی ، کارت دعوت بر روی پلکسی رنگی و شیشه ای .
و البته صدها کاربرد دیگر که بسته به نوع سلیقه و درخواست شما میتواند اجرا شود .

نحوه چسباندن پلکسی های برش لیزری

باید در نظر داشته باشید که برای نصب پلکسی هایی که با لیزر برش خورده اند میتوانید از انواع مختلف چسب ها استفاده نمایید . ولی مهم ترین و اصلی ترین چسب پلکسی گلاس چسب کلروفوم میباشد . این جسب اگر با دقت استفاده شود هیچ ردی از خود به جا نمیگذارد . ولی بقیه چسبها مثل ۱،۲،۳ باعث ایجاد تاری و مات شدن در ورقه های پلکسی میشوند.

نحوه ارسال فایل برای برش لیزر پلکسی

فایلی که برای برش لیزر ارسال مینمایید بهتر است فرمت کرل یا اتوکد میباشد . بهترین فرمت برش برای دستگاه لیزر فرمت DXF میباشد . چنانچه فایل را به صورت کرل ارسال مینمایید لطفا با ورژن پایین ارسال شود . دقت نمایید که حروف خیلی ریز هنگام برش لیزری تقریبا از بین میروند . پس لطفا لاین ها و حروف را کمتر از ۲ یا ۳ میلیمتر قرار ندهید . 

برای مشاهده سایر خدمات به صفحه برش لیزر مراجعه فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر اشکالی در این صفحه میبینید لطفاً از طریق همین فرم به ما اطلاع رسانی نمایید

تمام حقوق و مطالب منتشر شده در اینجا برای سایت سی بن محفوظ است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد